(קצת מוזיקה תורכית להכניס אתכם לאווירה)

מסלולי טיול וסיפורי דרך - טרק לקצקר

מסלולי טיול וסיפורי דרך – טרק לקצ'קר

אזור הקצ'קר שימש מאז ומתמיד למעבר אנשים וסחורות, ובין רבים מן הכפרים והיאילות (כפרי הקיץ הגבוהים) מחברים שבילים רבים וכיום גם כבישים שנסללים מדי שנה. שבילי הליכה אלו ברורים מאוד ומסומנים בתלי אבנים (רוג'ומים) לאורכם. גם אם אתם לא כשרונות ניווט גדולים, אם תישארו צמודים לשבילים אלו, מצוידים במספר מפות, מצפן וסיפורי דרך טובים ותקפידו על בטיחות ושיקול דעת בסיסי, תצליחו להגיע למחוז חפצכם בקלות יחסית.

שלג - אזור הקצ'קר מכוסה שלג כשמונה חודשים בשנה וגם תושבי הכפרים המקומיים גרים בתקופת החורף באזורים נמוכים יותר של הרכס. רק בסוף חודש יוני לערך מפשיר השלג מפסגת הקצ'קר ומהפאסים ומתאפשר המעבר לצדו השני של הרכס. מידע על מצב השלג העדכני ניתן לברר בכפרים מהם יוצאים לטרק. הזהרו מקרח – אל תנסו לטפס על הפסגה המושלגת ללא נסיון קודם!
שבילים – כאמור, רבים מן השבילים משמשים למעבר מטיילים ופרדות ומסומנים בגלי אבנים לאורך נקודות חשובות. עם זאת, לא קיים עדיין סימון שבילים אמיתי ומסודר בקצ'קר וניתן לאבד את הדרך בנקל, בייחוד תחת מעטה שלג שמסתיר את השביל. הקפידו לא לרדת מן השבילים, ולהתעדכן דרך המקומיים ודרך מטיילים באזור על מצב השבילים ועל נקודות בעייתיות לאורך המסלול.
+ הערה חשובה למפה של לונלי פלנט – במפה מסומן מסלול היורד מקאראגול (Karagöl) ישירות לבינקטאשי (Binektaşı) , בטרק שמעל בארהל – שביל זה אינו קיים!
הנה מספר הצעות לטרקים ארוכים בקצ'קר
ניתן למצוא סיפורי דרך באתר למטייל ולכל הרוחות
------------------------------
הודעה חשובה -
למעוניינים בטיולים "תפורים אישית" בקצקר או בשביל סנט פול\הדרך הליקית
אנא צרו איתי קשר דרך הבלוג: לגלות את העולם אחרת
---------------------------------

מבארהל לאיידר - 3-4 ימים
חציית מעבר ההרים קירמיזי -טרק קלאסי החוצה את הרכס דרך אגמים אלפיניים וכפרי רועים.

מריבר פנסיון לכפר רומט - 2-3 ימים
טרק קל על שביל פרדות המחבר את הכפרים המזרחיים של הרכס

No comments: