(קצת מוזיקה תורכית להכניס אתכם לאווירה)

שבילי הליכה וטרקים בתורכיה

שבילי הליכה בתורכיה
מטיילים ותרמילאים רבים יוצאים בשנים האחרונות לטייל בפינותיה החבויות של תורכיה, אולם קיים מחסור בולט של מידע שימושי בנושא. אתר זה נועד לרכז מידע עדכני ורלוונטי לגבי טרקים וטיולים ברגל בתורכיה. השתדלתי לכתוב כאן חומר מקורי מנסיוני האישי בטיולים פרטיים ומנסיוני כמדריך באזור, בשילוב עם מקורות מידע וקישורים מהרשת היכולים לעזור בתכנון הטיול.
אפשרויות טיולי ההליכה בתורכיה הן רבות ומגוונות, אולם רוב השבילים במדינה אינם מוסדרים או מסומנים. איסור בטחוני על פרסום מפות טופוגרפיות מפורטות, כמו גם אדישות כרונית של משרדי התיירות התורכיים מפספסים את הפוטנציאל העצום שיש למדינה זו להציע למטיילים חובבי ההרים והנופים, אך נראה שבשנים האחרונות משתנה המצב לטובה. כיום קיימים כבר שני שבילי הליכה ארוכים ומסומנים בהרי הטאורוס, ובשבילים רבים נוספים ניתן לצעוד באופן עצמאי בעזרת סיפורי דרך ומספר מפות או בעזרת מדריכים מקומיים המכירים את השבילים. כמו כן נפתחו בשנים האחרונות בתי הארחה רבים בכפרים השונים, המציעים לינה, אוכל, תחבורה ואפילו פרדות למטיילים בהרים.

שימו לב - כל מי שמבקר ונעזר בבלוג ומתכנן לטייל השנה (2010) בתורכיה - אנא צרו איתי קשר במייל ואשלח לכם סיפורי דרך חדשים הדורשים בדיקה בשטח  - חלקם לא מעודכנים עדיין באתר -  Meidanv@gmail.com

מבחינה גאוגרפית בנויה תורכיה משתי חגורות הרים לא-רצופות הנמתחות ממזרח למערב: שרשרת הרי הפונטוס בצפון תורכיה, במקביל לים השחור, ושרשרת הרי הטאורוס בדרום המדינה ולאורך חופי הים התיכון. בין שתי שרשרות הרים אלו שוכנת רמת אנטוליה בגובה ממוצע של 800 מ' המבודדת מחופי הים השחור והתיכון ופתוחה לכיוון הים האגאי. במזרח תורכיה מתאחדים הרי הפונטוס והטאורוס ויוצרים את הרמה הארמנית, ששיאה הוא הר אררט (5,165 מ').
+ מסלולים נוספים בתורכיה

2 comments:

Tzlil Tamuz said...

בלוג מעולה, תודה על כל המידע. נראה כמו טיול מצויין לפי תחזית מזג האוויר של השבוע. תודה!

Unknown said...

צריך לקחת מפה מפות לטיול הזה. נראה לי מסובך גם טראק וגם לסחוב מפות.