(קצת מוזיקה תורכית להכניס אתכם לאווירה)

קצ'קר

Kaçkar Dağları הרי הקצ'קר
מיקום: צפון-מזרח תורכיה, קרוב לגבול גרוזיה.
הגעה: שדות תעופה בארזורום (Erzurum) ובטרבזון (Trabzon).
ערים מרכזיות: איידר (Ayder), ארטווין (Artvin), יוסופלי (Yusufeli).
פסגות עיקריות: קצ'קר (Kaçkar 3932m), ורצ'ניק (Verçenik 3711m),
אלטיפארמק (
Altıparmak 3301m)
עונה מומלצת: 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

לתכנית טיול - טרק בקצ'קר


פארק לאומי "הרי הקצ'קר"
(
Kaçkar Dağları Milli Parkı) נמצא בפינה הצפון-מזרחית של תורכיה ומהווה חלק משרשרת הרי הפונטוס שנמתחים לאורך חופו הדרומי של הים השחור. נהר הצ'ורו (Çoruh) הזורם לגרוזיה מסמן את גבולותיו הדרומיים והמזרחיים של הרכס, ומעבר ההרים אוביט (Ovit Geçidi) מהווה את גבולו המערבי של הפארק. הרי הקצ'קר מכוסים שלג רוב ימות השנה, ומוקפים בקרחוני עד, אגמים, ויערות גשם אלפיניים, המציעים מגוון רב של טיולים באזור.
מזג אוויר:
המדרונות הצפוניים של הרי הקצ'קר הנם ללא ספק האזורים הגשומים ביותר בתורכיה. במקומות מסויימים מגיעה כמות המשקעים לכ-5000 מ"מ. באזורים הקרובים לים לח מאוד וערפל כמעט תמידי שורר מעל יערות הגשם האלפיניים של האזור. מנגד מהווים המדרונות הדרומיים של הרכס אזור חם ויבש יחסית, ולגדות נהר הצ'ורו גדלים עצי פרי רבים, ואפילו זיתים ואורז. בחורף מתכסה רוב הרכס בשלג, ורוב בתי ההארחה סגורים למטיילים, ולכן מומלץ לבקר מסוף יוני ועד לתחילת אוקטובר. תחזית מזג אוויר עדכנית.
הגעה:
טיסה – טיסות סדירות יוצאות מאיסטנבול לטרבזון (Trabzon) ולארזורום (Erzurum). בחודשי הקיץ בשנים האחרונות יוצאת טיסה סדירה אחת לשבוע מתל אביב לטרבזון אולם קשה להשיג בה מקומות פנויים.
אוטובוס – דרך זולה יותר להגיע לטרבזון היא בנסיעה ארוכה באוטובוס (16 שעות). משדה"ת סעו עם המטרו אל התחנה המרכזית של אסטנבול (Otogar) ובחרו באחת מחברות האוטובוסים הרבות הנוסעות לטרבזון. אם אתם לנים באיסטנבול ניתן להזמין מקום דרך משרדי הסוכניות הנמצאים כמעט בכל רחוב והם ידאגו לשמור לכם מקום וגם להקפיץ אתכם אל התחנה המרכזית.
תחבורה פנימית:
מטרבזון לאיידר – מהתחנה המרכזית של טרבזון יש לקחת אוטובוס לפאזאר (Pazar), על שפת הים השחור (כשעה וחצי), ומשם בדולמוש (יוצאים מהרחוב הראשי) אל איידר (Ayder) – עוד כשעה נסיעה.
מארזורום ליוסופלי (Yusufeli) – דולמושים יוצאים מן התחנה המרכזית, חלקם נוסעים רק לארטווין (Artvın) וכדאי לפעמים לרדת בצומת ליוסופלי ומשם להמשיך בטרמפ קצר. משך הנסיעה כשלוש שעות.
מיוסופלי לבארהל (Barhal) ואולגולנר (Olgunlar) – דולמושים יוצאים מדי אחה"צ מהתחנה המרכזית של יוסופלי. כשעתיים-שלוש שעות נסיעה.
מפאזאר ליוסופלי – יום נסיעה שלם, יש לקחת אוטובוס דרך ארטווין.

מידע נוסף
+ הסטוריה של אזור הקצ'קר
+ אתרים נבחרים

תכנית טיול - טרק בקצ'קר

No comments: