(קצת מוזיקה תורכית להכניס אתכם לאווירה)

טרקים לקצ'קר

שבילים וטרקים בקצ'קר

לתכנית טיול: טרק בקצ'קר

הדרך הטובה ביותר לטייל בקצ'קר היא ברגל. טיולי הג'יפים הרבים שהחלו לפקוד את האזור בשנים האחרונות תורמים בעיקר להתחממות כדור הארץ ולכאבי הגב של הנוסעים ברכב... הם גם מחמיצים את פינות החמד האמיתיות שיש להרים מדהימים אלו להציע: טרק לקצ'קר מאפשר מפגש בלתי אמצעי עם המקומיים, נופים עוצרי נשימה, וספורט לנשמה. אמנם מרבית השבילים אינם מסומנים, ומפות מדויקות של האזור אין עדיין בנמצא, אך בשנים האחרונות גדל נפח התיירות לקצ'קר באופן עקבי, נפתחו פנסיונים רבים בכפרים והוכשרו מדריכים ונהגי פרדות, ובאופן כללי קל יותר לטייל באופן עצמאי באזור.



מפות וניווט

לצערי אין עדיין בנמצא מפות טופוגרפיות מעודכנות ואמינות של אזור הקצ'קר. מפות רוסיות מסורבלות משנות החמישים מסתובבות בין המדריכים המקומיים ומועברות בין המטיילים, אולם גם הן לא מוכיחות את עצמן כיעילות במיוחד. בשנים האחרונות מדפיסים משרדי התיירות באזור (למשל ביוסופלי או באיידר) מפות ועלונים שמשתכללים משנה לשנה, וכיום עובדת קייט קלאו (שסימנה את השבילים בהרי הטאורוס) על מפה חדשה ומעודכנת של אזור הקצ'קר. במדריכי הטיולים "Lonely Planet" ו"The Rough Guide" ישנן מפות סכמטיות יעילות של האזור, שמוכיחות את עצמן בשילוב עם סיפורי דרך מעודכנים ומצפן.


כאן אספתי מספר מפות וקישורים להורדה:


Google Earth אתר עם נקודות ציון להורדה של




ציוד ומזון

+ חלק מן המסלולים דורשים לינת שטח באוהלים. ניתן להשכיר אוהלים באיידר(Ayder) בצפון ובבארהל (Barhal) ויאילהלאר (Yaylalar) בצד הדרומי. אין בעיה להקים אוהלים בצדי הכפרים בתורכיה.

+ מומלץ להצטייד בשקי שינה טובים ובמזרני שטח לבידוד מהקור בלילות.

+ נהגי פרדות להשכרה – ביוקארי קברון (Yukarı Kavrun), באולגולנר ובבארהל.

+ רצוי מאוד להיות מצוידים להליכה בגשם – מעיל טוב, נעליים אטומות וכיסוי לתרמיל.

+ בלוני-גז סטנדרטיים ובנזין לבישול ניתנים להשגה באיידר, יוסופלי, בארהל ויאילהלר.

+ מצרכי אוכל בסיסיים קיימים ברוב ניכר מן הכפרים. מים לשתייה קיימים בשפע מהפשרת השלגים וממעינות. לא כדאי לשתות מן הערוצים המרכזיים בגלל עדרי הכבשים וגלליהם.

+ כדאי להצטייד במצפן מחשש לערפל. GPS עם נקודות ציון רלוונטיות גם יכול לעזור.



לינות

בכפרים רבים נפתחו בשנים האחרונות פנסיונים למטיילים:

צפון הקצ'קר -

איידר – העיירה צפופה במלונות ובפנסיונים קטנים - פנסין קרדלן (Kardelen) בניהולו של נדיר נמצא מעט מעל הכפר בהמשך הכביש ופופולרי בקרב ישראלים רבים, אם כי לא תמיד ברור מדוע... ישנם פנסיונים זולים נוספים בקרבת תחנת האוטובוס.

יוקרי קברון (Yukarı Kavrun) – פנסיון וקפה שהין (Şahın) - בסיס היציאה לפסגה משני הכיוונים.

צ'מליהמשין (Çamlıhemşin) – פנסיון דואה (Doğa) בהמשך הכביש לכיוון זילקאלה. נקודת פתיחה טובה לטרק לכיוון פוקוט (Pokut) ולטיולים ביער הגשם.

צ'אט (Çat) – פנסיון ג'אנג'יק (Cancık) על הצומת הראשית לכיוון ורצ'ניק (Verçenik)


דרום הקצ'קר –

יוסופלי (Yusufelı) – בעיירה מספר מלונות ופנסיונים. כעשרים דקות נסיעה במעלה נהר הבארהל נמצא פנסיון ריבר (River) בניהולו של עות'מן האדיב – מומלץ ביותר.

טקקאלה (Tekkale) – בכפר פנסיון בסיסי ונחמד לצד הכביש הראשי.

בארהל (Barhal) – בכפר מספר פנסיונים על הדרך הראשית. על הגבעה ליד הכנסייה נמצא הפנסיון של מהמט (Mehmet), מעט יקר אבל שווה.

יאילהלאר (Yaylalar) - פנסיון צ'אמיובה (Çamyuva)

אולגונלר (Olgunlar) – בכפר 3 פנסיונים ברמות שונות של מחיר ושירות.

לתכנית טיול: טרק בקצ'קר

No comments: